Hordozás várandósan

Hogyan hordozzunk, ha kopogtat a kistesó?

Amikor első babádat várod, a széltől is óvnak: vigyázz magadra, ne emelj nehezet pihenj sokat stb. És te ezeket (többnyire) lehetőségeidhez mérten be is tartod. Élvezed a várandósság minden percét, a növekvő pocakodban mocorgó kicsi babát. Aztán megszületik és hordozott baba lesz 🙂 Hordozod-hordozod, telnek a hetek-hónapok, és kopogtat a kistesó: én is jövök ám!

És jönnek újra a féltő-szerető tanácsok: ne emelj nehezet, kíméld magad stb. De egy örökmozgó gyerek mellett ezt már nem olyan egyszerű megvalósítani. Mert ő továbbra is joggal igényli a testközelséget, ezentúl is elvárja, hogy felvedd, ha vigasztalásra van szüksége. És az anyák mindent megtesznek a csemetéjükért, hacsak nincs orvosi akadálya (pl. veszélyeztetett terhesség).  Nem mellesleg mondjuk egy nyűgös-dacos kisgyereknek olykor igen nehéz elmagyarázni, hogy most épp miért nem tudod/szeretnéd felvenni őt, vagy neked miért nem jó, ha cipelned kell.

A kérdés az, hogy lehet-e, szabad-e várandósan hordozni? Nem okoz-e problémát a várandósság alatt?

Hordozni várandósan is lehet: természetesen leginkább háton (esetleg csípőn, de az egyre növekvő pocak miatt ez nehezen kivitelezhető). Hogy melyik trimeszterben ki hogyan és mennyire bírja a hordozást, az teljesen egyéni lehet.

– Van, aki az első trimeszterben nem tud hordozni (nem esik neki jól), és aztán szinte szülésig minden gond nélkül viszi a gyermekét.

-Van, aki a várandósság elején még tudja hordozni a csemetét, de a várandósság második felére vagy a vége felé már túlságosan soknak érzi ezt a terhelést.

– Van, akinek csak az emelés megerőltető, amíg a hátára veszi a gyerkőcöt. Aztán amikor már fenn van, akkor vígan jön-megy vele, nem érzi túlságosan fárasztónak.

– Van, aki még a 7-8. hónapban is felköti magára a gyermekét (ekkor már inkább csak rövid távra).

– Megint mások pedig pocakosan váltanak a hordozásról babakocsira, mert egyszerűen egy idő után nem jó nekik a hordozás.

Ha úgy döntesz, hogy várandósan is hordozol, a lényeg, hogy mindig figyeld a tested jelzéseit, és csak annyit vállalj, ami nem túlságosan megerőltető a számodra. Ha nem esik jól emelgetned, ha úgy érzed, hogy keményedik a pocakod hordozáskor, pihenj inkább és keress más megoldást az összebújásra, a gyermekeddel való együttlétre, testközelségre.

Ha gond nélkül tudsz várandósan is hordozni, akkor is érdemes figyelembe venned néhány dolgot:

– Ha gyermeked már akkora, hogy magától fel tud mászni a hátadra, akkor kérd meg őt erre, hogy minél kevesebbet kelljen emelgetned.

– Válassz olyan megkötési módokat és hordozási pozíciókat, melyeknél nincsen csomó a pocakodnál. A csomó nagyon kényelmetlen tud lenni még pocak felett kötve is (de próbáld ki neked milyen érzés). Vezesd el a kendőszárakat a pocakod felett, a mellkasodnál, és tűrd be őket úgy, hogy ne kelljen csomóra kötnöd.

– Lehet, hogy kényelmesebb számodra, ha gyermekedet magasabbra kötöd, vagy épp ellenkezőleg: ha alacsonyabban van a hátadon. Próbáld ki mindkettőt, hogy neked melyik kedvezőbb.

– Ha MeiTai-t használsz, vezesd a derékpántot a pocakod fölött! Lehet, hogy ez a megoldás komfortosabb lesz.

Végül pedig: kísérletezz! Próbálj ki különböző megoldásokat, hogy a lehető legkényelmesebb és legkönnyebb  legyen számodra a hordozás. Ha találsz valami egyéni megoldást, fotózd le és tedd fel a Facebookon a Babahordozás oldalra!

Ha várandós vagy, de még nem hordoztál vagy nem hordozol, szeretettel várlak egy kifejezetten várandósoknak szóló tanfolyamon. Bővebb információért KATT IDE! >>

Kapcsolódó cikkek:

A hordozás csökkenti a testvérféltékenységet

0 Hozzászólás “Hordozás várandósan”


  • Nincs hozzászólás

Szólj hozzá!